مقالات

راهنمای خرید بالش طبی خوب

راهنمای خرید یک بالش طبی

بالش طبی

هر انسانی در طول زندگی خود ، یک سوم از عمر خود را در خواب سپری می کند. خوابیدن علاوه بر حس آرامش ، موجب سلامتی و تندرستی انسان ها می گردد. در دنیای امروز همه در جستجوی کسب آرامش هستند و چون سهم بیشتر این آرامش در خواب اتفاق می افتد در نتیجه استفاده از انواع بالش طبی ، تشک ، لحاف مناسب و غیره میتواند موجبات این آرامش را فراهم آورد.

 بالشت یا در اصطلاح عامیانه بالش اولین و مهمترین قسم در بین ملزومات خواب است. بطوری که اولین موضوعی که برای خواب به ذهن انسان خطور می کند استفاده از بالش است.

بالش طبیبالش جزو عوامل اصلی داشتن یک خواب خوب و راحت است. حتما بارها برایتان پیش آمده است که بعد از اینکه از خواب بیدار شده‌اید به جای حس خوب ، احساس خستگی ، گرفتگی عضلات و درد در ناحیه فوقانی بدن را داشته اید. و این گرفتگی عضلات گاهاً تا آخر روز هم همراهتان بوده است.

باید عنوان کرد اگر این دردهای عضلانی در نواحی گردن و کتف احساس شود قطعا یکی از دلایل آن استفاده از انواع بالش نامناسب در هنگام خواب است. نامناسب بودن بالش باعث فشار آمدن به مهره های گردن شده و در طول خواب آنها را در شرایط نامناسبی قرار می دهد. همچنین نداشتن تنفس راحت در همگام خواب و خروپف کردن نیز از عواقب استفاده از انواع بالش نامناسب است.

واحد مشاوره فروشگاه اینترنتی خواب بازار در این مقاله سعی دارد که در مورد انواع بالش موجود مطالبی را خدمت شما همراهان گرامی ارائه نماید.

از ما با خیال راحت خرید کنید : www.kalaiekhab.com

بالش الیاف

در میان انواع بالش ، انتخاب یک بالش می بایست با توجه به نیاز افراد صورت گیرد. برخی از افراد در هنگام خواب از بالش های نرم استفاده می کنند و برخی دیگر از بالش های سفت. برخی بالش های بزرگ را بیشتر استفاده می کنند و برخی بالش کوچک. برخی دوست دارند که زیر سرشان از دوعدد بالش استفاده کنند و برخی از یک بالش. و مواردی از این قبیل که در استفاده انواع بالش می تواند تاثیر گذار باشد.

ویژگی یک بالش خوب

بهترین ویژگی یک بالش خوب این است که بتواند سر و گردن را در حالت مطلوبی نگه دارد بطوری که نه بر عضلات گردن و نه بر ستون فقرات فشاری وارد آید. همچنین اندازه ، نرمی و میزان پفی بودن آن نیز باید در حد استاندارد باشد.

مناسب ترین اندازه یک بالش برای افراد معمولی در ابعاد 50 در 70 سانتی متر است. هرچند که بالش در اندازه های بزرگتر و کوچکتر از این ارقام نیز تولید و بفروش می رسد.

در استفاده از بالش ، پیشنهاد می شود که از روکش با رنگ های روشن استفاده گردد. چون این یک انتخاب بهداشتی محسوب می شود. همچنین پیشنهاد می شود که هر چند وقت یکبار بالش از روکش خود در آورده و به مدت یک الی دو ساعت در مقابل نور آفتاب و هوای آزاد قرار داده شود تا علاوه بر اینکه میکروب های آن از بین رود گردش هوا در داخل بالش نیز موجب از بین رفتن بوی انواع بالش می گردد.

در تهیه و تولید بالش از متریال‌هایی مختلفی استفاده می گردد. اما بطور کلی بالش ها بر اساس مواد ساخته شده از آن به چهار دسته کلی تقسیم می شوند که عبارت اند از : بالش پر ، بالش الیاف ، بالش پنبه و بالش فوم.

فروشگاه اینترنتی کالای خواب سید خندان

انواع بالش

 بالش پر

بالش پر با توجه به نوع پری که در تهیه آن استفاده می کنند و میزان مرغوبیت پر ، به انواع مختلفی تقسیم می شود. معمولاً برای این نوع بالش ها از پرزهای لایه های زیرین پر قو ، پر مرغابی ، پر غاز و در بالش های ارزان قیمت از پر مرغ استفاده می‌کنند. لازم بذکر است که بالش های پر قو با کیفیت ترین و گران ترین بالش های این گروه هستند. که با توجه به نسبت پر سینه به پر بال استفاده شده در آن ، قیمت های متفاوتی دارند.

یک ویژگی خوب بالش‌های پر این است که انعطاف پذیری خوبی داشته و قسمت های مختلف گردن را در هنگام خواب پر می کند و به همین جهت به یکی از انتخاب های مناسب در این زمینه تبدیل شده است.

باید در هنگام انتخاب بالش به این نکته توجه داشت که این بالش‌ها باید وزن کم داشته باشند. این نکته یکی از دلایل مرغوبیت آنها است. همچنین برای جهت ایجاد تعادل سر در هنگام خواب ، می توان بالش پر را با مخلوطی از پر سینه و کرک یا پر خالص و یا پر بال که کمی سفت تر هستند، سفارش داد.

تضمین کیفیت محصول ، گارانتی محصولات ، فروشگاه اینترنتی کالای خواب

بالش پر قو

بالش الیاف

بالش‌هایی که از الیاف تهیه می شوند بسیار سبک وزن هستند. بالش های الیاف هم بر اساس نوع الیافی که در آن استفاده می شود کیفیت و قیمت متفاوتی دارند. از جمله الیافی که در تهیه این نوع بالش ها استفاده می شود عبارت اند از :

  1. بالش الیاف داکرون : ساده ترین نوع الیاف هستند که در اطلاح عامیانه پشم شیشه گفته می شود. بالش های تهیه شده از این نوع الیاف قیمت پایینی داشته و بیشتر در محصولات ایرانی بکار برده می شود.
  2. بالش الیاف ژله ای : الیاف این نوع بالش ها از گیاه الوورا گرفته شده است و همانند ژله است ، بیشتر از این نوع بالش ها در هتل ها استفاده می شود. یک ویژگی جالب بالش الیاف ژله ای این است که جهت شستشو بطور کامل میتوان در ماشین لباسشویی قرار گیرد.
  3. بالش الیاف اسمارت : بالش تهیه شده از الیاف اسمارت تقریبا گرانترین نوع بالش الیاف است که به بالش های کول ایر (Cool Air) معروف است. داخل بالش الیاف اسمارت از ابریشم پر شده و لایه بیرونی آن نیز از نوعی پارچه خنک کننده استفاده شده است. این نوع بالش ها بیشتر مناسب افرادی است که در هنگام خواب تعرق دارند.

بالش الیاف کول ایربالش الیاف بطور کلی در هر نوعی همیشه جزو بالش های بسیار نرم بوده و مناسب افرادی است که به بالش های کوتاه عادت دارند. بطوری که وقتی سر بروی آن قرار داده می شود به راحتی در آن فرو می رود. به جهت استفاده از الیاف ، این بالش ها در نتیجه نمی‌توانند وزن سر و گردن را به خوبی مهار کند. تحمل پایین وزن سر در بعضی اوقات برای مصرف کننده خوشایند نمی باشد.

همچنین الیاف موجود در داخل بالش الیاف در دراز مدت شکل خود را از دست می‌دهد و الیاف به صورت گلوله‌های جدا از یکدیگر در می‌آید. هزینه خرید این بالش بر حسب میزان وزن الیاف و نوع الیاف محاسبه شده و بفروش می رسد.

بهترین کیفیت بالش طبی و بالش پر با کمترین قیمت

بالش پنبه‌ای

بالش پنبه ای نیز در برخی اوقات جزو بالش های الیاف قرار می گیرد اما بطور کلی دسته بندی جداگانه ای دارد. بالش جنس پنبه برای افرادی که دارای آلرژی و حساسیت هستند، پیشنهاد شده است. نکته منفی در مورد بالش پنبه وزن آن نسبت به بالش های دیگر است، سنگین بودن و انعطاف‌پذیر نبودن بالش پنبه در دراز مدت برای برخی از افراد خوشایند نمی باشد.

بالش پنبه ای بیشتر مناسب افرادی است که به استفاده از بالش‌های بلند عادت دارند. پنبه موجود در این بالش ها ، بعد از مدتی کوبیده می‌شود و شکل خود را از دست می‌دهد که در این حالت نیازمند فرم دهی بالش می باشد. قیمت فروش بالش پنبه‌ای نیز بر اساس میزان پنبه و کیفیت پنبه استفاده شده در آن تعیین می‌شود.

از ما مشاوره بگیرید – 02122864681

بالش پنبهبالش طبی مموری فوم

جدیدترین نوع بالش‌های تولیدی بالش طبی (فوم – بادی) می باشد که به دو دسته بالش فوم و بالش بادی تقسیم می شود. توصیه پزشکان و متخصصان استفاده از نوع فوم دار این نوع بالش هاست اما مدل های بادی نیز با توجه حمل و نقل آسان در هنگام مسافرت و رانندگی مورد استفاده قرار می گیرند.

 بالش طبی یا فوم بر حسب نوع فومی که در تهیه آن استفاده می شود انواع مختلفی دارد. در اصطلاح به بالش های طبی فومی بالش هوشمند نیز گفته می شود. از بالش طبی علاوه بر اینکه برای درمان مشکلات گردن استفاده می شود به عنوان یک پیشگیری کننده بسیار خوب برای انواع دردهای سر و گردن نیز بکار برده می شود.

بالش طبی فوم در هنگام استفاده برحسب میزان تغییرات دمایی بدن و همچنین سنگینی سر و حالت گردن شکل می گیرد و بعد از استفاده به حالت قبلی باز می گردد. این نوع بالش ها قیمت بالایی دارند، اما نسبت به کاربرد و مزیتی که دارند ارزش هزینه کرد را دارد.

بالش طبی مموری فومبالش های طبی (فوم) بر حسب نیاز جهت رفع مشکلات جسمانی انواع مختلفی دارند. که چند مورد از مناسب ترین آنها عبارت اند از :

  1. بالش طبی مخصوص خواب : مهم ترین تفاوتی که بین بالش های معمولی و طبی برای خواب وجود دارد این است که بالش های طبی یک تکه و صاف نیستند. بخش پایینی این بالش ‌ها کمی برآمده ‌تر از سایر بخش‌ هایش است تا بتواند به راحتی گودی گردن را پوشش دهد.
  2. بالش طبی مثلثی : بالش فوم شیبدار مثلثی بیشتر مناسب افرادی هستند که در هنگام خواب دچار سوزش معده (ترش کردن غذا) می شوند. دستورالعمل صحیح استفاده از بالش فوم مثلثی به این صورت است که بصورت طاق باز روی این بالش باید خوابید. در این هنگام مری بالاتر از شکم بالاتر قرار میگیرد و مانع از برگشت اسید معده می گردد که موجب سوزش معده می شود. با این حال برخی از این افراد به دلیل اینکه روی این بالشت ها سر می خورند، از این نوع بالشت استفاده نمی کنند.
  3. بالش طبی بارداری : اغلب خانم های باردار بعد از سه ماهه دوم بارداری خود برای راحت خوابیدن بخصوص به حالت پهلو دچار مشکلاتی می شوند که برای حل این مشکل ، بالش مخصوص مادران باردار طراحی شده است. بالش فوم بارداری در چند نوع مختلف طراحی شده اند که از منحنی کوچک به شکل U و یا L تشکیل شده که برای تکیه دادن شکم و بدن به آن کاربرد دارد. در هنگام خوابیدن به پهلو از سر ، ران ها ، کمر و پاها نیز محافظت می کند.

بالش بارداری

  1. بالش طبی پشت کمری : این نوع بالش ها بیشتر در هنگام رانندگی و سرکار به جهت محافظت از کمر مورد استفاده قرار میگیرند.
  2. بالش طبی دور گردنی : این بالش ها Uشکل بوده و برای محافظت از گردن (بیشتر در هنگام رانندگی و مسافرت و یا استفاده از کامپیوتر) و یا افرادی که گردن درد دارند مورد استفاده قرار می گیرد. بالش طبی دورگردنی به دو صورت فوم و بادی در بازار موجود هستند.بالش پشت گردنی
  3. بالش طبی بین زانویی : به هنگام خواب به پهلو سایش زانوها به یکدیگر باعث تشدید درد زانو می شود و استفاده از این بالش‌ های طبی مخصوص می تواند نقش موثری در کاهش زانو درد داشته باشد.
  4. بالش طبی نشستن : بسیاری از افراد به علت درد کمر یا بنا به هر دلیلی روی سطوح سفت نمی توانند بنشینند. بالش طبی نشستن بصورت یک بالش مربعی یا گرد که قسمت مرکزی آن بصورت گرد تو خالی بوده و در دو نوع فوم و بادی در بازار عرضه شده است، این بالش طبی با توجه به شکل ساختاری خود می‌ توانند مشکل این گونه افراد را تا حد زیادی حل کند.

علاوه بر موارد ذکر شده فوق که بالش ها را بر اساس نوع متریال تولیدی دسته بندی کرده بود ، برخی از بالش ها نیز بر حسب کاربردی که دارند تولید و عرضه می شوند. هرچند که این بالش ها زیر مجموعه بالش های ذکر شده در بالا هستند ، اما به جهت اطلاع و آشنایی شما عزیزان با این بالش ها ، در ادامه انواع آنها توضیح داده شده است.

بالش پشت کمریبالش موزیکال یا صوتی

پیشرفت تکنولوژی در ابعاد مختلف زندگی انسان ها تاثیر گذار بوده است. نمونه بارز آن تولید بالش موزیکال با طراحی جالب و بروز است. این نوع بالش ها بیشتر برای افرادی که به موسیقی علاقه داشته و تمایل دارند که به هنگام خواب نیز موسیقی گوش دهند طراحی تولید شده است.  این بالش ها با یک گوشی استاندارد به یک منبع صوتی وصل می شوند و دارای لایه ای همانند رویه اسپیکرها هستند تا موسیقی را با صدایی آرام پخش کند و فقط کسی که روی آن خوابیده است می تواند صدای آن را بشنود. برخی از این بالش های صوتی مانند یک ساعت زنگدار عمل می کنند.

تضمین بهترین کیفیت محصول : www.kalaiekhab.com

بالش موزیکالبالش شیردهی

در هنگام شیر دادن ، نوزاد و مادر می بایست هردو در یک حالت کاملا آزاد و راحت قرار داشته باشند، تا علاوه بر اینکه مادر احساس خستگی نکند نوزاد بتواند براحتی شیر خورده و راه تنفسی او نیز در هنگام غذا خوردن باز باشد.

بهترین شکل برای قرار گرفتن نوزاد در این حالت استفاده از یک بالش شیردهی است بطوری که لازم است مادر این بالش را در زیر آرنج خود قرار دهد و هنگام شیر دادن ، سر و سینه نوزاد بالا‌تر از شکم او قرار بگیرد که این کار با تنظیم بالش شیردهی انجام می شود. از جمله ویژگی های بالش شیردهی این است که دست مادر سِر نمی شود (به خواب نمی رود) و مهمتر از آن گردن نوزاد عرق نمی کند.

بالش فرم دهی سر نوزاد

یکی از بهترین روش های طبی برای جلوگیری از صافی سر نوزادان و شکل دادن به سر آنها استفاده از بالشت فرم دهی سر نوزاد می باشد. این بالش ها دارای حفره ای در وسط می باشد که سر نوزاد در داخل آن قرار می گیرد.

بالش نوزادیبالش مسافرتی

این نوع بالش ها بصورت بادی بوده و بدلیل کم جا بودن مناسب استفاده در سفر هستند. بطوری که بعد از استفاده میتوان هوای داخل آن را خالی کرده و تا زد . استفاده از این بالش ها در طول سفر علاوه بر اینکه بهداشتی و ضد حساسیت بوده باعث می شوند که افراد کمتر احساس خستگی کنند.

بالش طبی بالش بادی


واحد مشاوره فروشگاه اینترنتی کالای خواب با تکیه بر تخصص و تجربه کارکنان خود، آماده پاسخگویی ، مشاوره و راهنمایی به شما مشتریان گرامی می باشد.  

با خیال راحت از ما خرید کنید. تضمین کیفیت و اصالت کالا

02122864681


0/5 (0 نظر)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “راهنمای خرید بالش طبی خوب

  1. رحیمی گفت:

    چقد خوبه ک اینقدر عالی مشتریان رو راهنمایی میکنید. نکات مهمی بود ک ارائه کردین و برای بنده میتونه تو خریدهام کمک کنه. خسته نباشید

نظرات بسته شده است.