مقالات

چگونه یک خواب خوب داشته باشیم؟

خواب خوب و آرام

خواب خوب و آرام

خواب یکی از عوامل اصلی در تندرستی است. و اختلال در خواب می تواند تبعات خوش آیندی برای افراد نداشته باشد. بدن برای داشتن یک عملکرد صحیح به خواب خوب و آرام نیاز دارد. همانگونه که به غذا و آب و اکسیژن نیازمند است. و از طریق خواب است که بدن ، امور داخلی بدن را تنظیم و سر و سامان می دهد.

توجه به خواب در زندگی روزمره امروزی که پر است از تنش های مختلف ، می تواند آرام بخش بدن و روح باشد. در نتیجه افراد باید نسبت به خواب خود اهتمام ویژه ای داشته باشند. و طبق توصیه پزشکان و کارشناسان سلامت میزان 8 ساعت خواب در طول شبانه روز می تواند سلامتی بدن را حفظ کند.

متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات و آگاهی کافی در خصوص فواید خواب کافی ، آن را نادیده گرفته و نسبت به داشتن یک خواب کافی جدیت لازم را ندارند. و همین بی توجهی در طول زندگی باعث بروز بسیاری از بیماری ها می گردد. که در برخی اوقات جبران ناپذیر می گردد.

با محصولات فروشگاه کالای خواب ، یک خواب خوب و آرام را تجربه خواهید کرد.

www.kalaiekhab.com      02122864681

خواب خوب و آرام

چگونه یک خواب خوب داشته باشیم

داشتن خواب آرام و راحت

در برخی از شب ها ، افراد خیلی زود احساس خواب آلودگی کرده و می خوابند. و بطوری که تمام شب را بطور کامل می خوابند. بعد از بیدار شدن از چنین خوابی افراد احساس سرحال بودن ، پر انرژی بودن و قدرت می کنند و روز را تا آخر شب بخوبی و سرحالی سپری می کنند.

اما شب هایی هم وجود دارد که افراد تا نصفه های شب خوابشان نمی برد ، یا اینکه در تمام طول شب احساس هوشیاری دارند و یا بصورت نیمه خواب هستند. در این وضعیت بیدار شدن اول صبح بسیار سخت می شود. افراد در طول روز خواب آلود هستند ، ممکن است که تندخو شوند ، یا در محل کار انرژی لازم را برای کار  نداشته و نتوانند مشتاقانه و سرحال کارهایشان را انجام دهند.

اینکه در حالی که سرگرم تماشا تلویزیون هستید به خواب می روید ، یا بعد از یک روز کاری علاوه بر اینکه در مسیر برگشت در داخل خودرو چرت زده اید در خانه هم خوابتان می برد ، می تواند نشانه هایی از کم خوابی باشد.

چگونه می توان کاری کرد که یک خواب آرام و راحت داشته باشیم و از کابوس خواب های نامناسب شب ، که باید در رختخواب غلط بزنیم تا خوابمان ببرد خلاص شویم؟ و چگونه می توانیم برای خودمان خوابی توام با آرامش رقم بزنیم ؟

قبل از اینکه ادامه متن را مطالعه کنید ، می توانید در خصوص انواع تشک طبی ، بالش طبی و لحاف و روتختی از طریق کانال های ارتباطی زیر با ما تماس برقرار کرده و اطلاعات لازم را کسب نمائید.

پیج اینستاگرام فروشگاه کالای خواب

بسیاری افرادی هستند که به خوب و راحت خوابیدن اهمیت چندانی قائل نیستند. و همیشه دچار تنش های بعد از خواب هستند. اما در مقابل آن، بارها به تجربه دریافته ایم که با رعایت یک سری اصول اولیه و مقدماتی ، توانسته ایم خوابی خوش و راحت داشته باشم. اصولی که شاید رعایت کردن آنها برای داشتن یک خواب خوب و آرام زیاد سخت نباشد.

این اصول ذکر شده را در ساده ترین حالت می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

  • خواب به موقع

بموقع خوابیدن یکی از راه هایی که باعث می شود در طول شب نیز خواب راحتی داشته باشیم. کمبود خواب در طول شبانه روز باعث می شود که بدن از سیستم فیزولوژیکی منظم خود خارج شود. و در صورتی که این کار تکرار پیدا کند شاید بدن دچار کمبود و بیماری گردد. بطوری کلی بدن یک سیکل تامین انرژی و محافظت از اعضا دارد که کمبود خواب باعث اختلال در این چرخه می شود. اگر صبح ها زود از خواب بیدار می شوید پس بهتر است شب ها نیز زود بخوابید. تا 8 ساعت خواب مورد نیاز بدن در طول شبانه روز تامین گردد.

  • استرس را خود دور کنید

مغز انسان یکی از اعضاء بسیار پیچیده جهان هستی است . مغز انسان توانایی دارد که در هنگام خواب هم به تجزیه و تحلیل پرداخته و چالش هایی که در طول روز داشتید را در طول خواب نیز مرور کنید. داشتن استرس و مشغله ذهنی باعث می شود که مغز بیش از پیش به موضوعاتی بپردازد که در طول روز با آن مواجه می شوید.

همچنین قبل از خواب از پرداختن به بحث و مجادله و امور ناراحت کننده خودداری کنید. که باعث تنش عصبی شده و ذهن را درگیر می کند.

این تنش های لفظی فکری در خواب نمود پیدا کرده و علاوه بر اینکه موجب می شود افراد خواب خوب و آرام نداشته باشند موجب دیدن کابوس و خواب هایی می شوند که در آن مغز و بدن نیز درگیر می شود و فرد بعد از بیدار شدن از خواب احساس خستگی ، کسالت ، در برخی مواقع سردرد و … می کند.

بنابراین سعی کنید چند ساعت قبل از خواب تمام کارهای خود را به پایان رسانید و با چند نفس عمیق ، فکر کردن به موضوعات خوشایند ، ذهن خود را آرام و برای یک خواب خوب و راحت آماده کنید.

استفاده از کالای خواب مناسب و طبی که هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد هم از لحاظ طبی مورد تائید باشد را ما به شما پیشنهاد می دهیم. فروشگاه کالای خواب ، ارائه دهنده بهترین محصولات خواب در تهران می باشد.

02122864681   –   02122865115

خواب خوب و آرام

  • غذای قبل از خواب

همیشه قبل از خواب ، مواظب مقدار غذا و نوع غذایی که میخورید باشید. پرخوری قبل از خواب و یا خوردن غذاهای پر چرب و پر نمک، باعث می شود که معده تحت فشار قرار گیرد و با توجه به اینکه در طول خواب فعالیت بدن به نصف کاهش می یابد ، در نتیجه علاوه بر اینکه دستگاه گوارش در تمام مدت خواب در حال فعالیت است می بایست بتوانند حجم غذا را هضم و مقدار کالری آن را بسوزاند. به همین علت در تمام مدت خواب بدن بجای استراحت کردن مدام در حال فعالیت می باشد. و این باعث می شود که خواب مناسبی در طول شب نداشته باشید.

مواد غذایی که حاوی کلسیم و پروتئین هستند را حتما در برنامه غذایی شام قبل از خواب خود قرار دهید. همچنین استفاده از سبزیجات مانند کاهو ، کلم ، کرفس و قرص های ویتامین دار و آهن ، مواد غذایی حاوی ویتامین های گروه B مانند جوانه گندم ، موز تا یک ساعت قبل از خواب می تواند در هضم غذا و داشتن خوابی راحت موثر باشد.

  • خواب بعد از ظهر

در صورتی که عادت به خواب بعد از ظهر دارید ، همیشه سعی کنید که در حد نیم ساعت (در اصطلاح عامیانه یک چرت کوچک) باشد. در این حالت علاوه بر اینکه خستگی روزانه از بدن دفع می شود باعث سرحال شدن شما نیز میگردد. اما در صورتی که زمان خواب بعد از ظهر بیشتر از این مقدار باشد می تواند بروی خواب شبانه هم تاثیر بگذارد.

برخی افراد از یک تا سه ساعت در تایم بعد از ظهر می خوابند و یا اینکه در طول روز خوابیدن های نامنظم دارند، این امر باعث می شود که بدن نتواند برنامه فعالیت روزانه خود را تنظیم کند و شب هنگام احساس نیاز به خواب نکند و در نتیجه افراد تا پاسی از شب خوابشان نمی آید. و این موجب می شود که علاوه بر اینکه نظم خواب و سیستم بدن بهم بخورد ، افراد در طول شب هم نمی توانند بخوبی بخوابند.

  • برنامه خواب منظم

همیشه سعی کنید که برای خواب یک برنامه منظم داشته باشید. در این حالت بدن روی یک روال قرارگرفته و راحت تر می تواند فعالیت های زیستی خود را انجام دهد. مشخص بودن ساعت خواب هر شب می تواند کمک شایانی در داشتن یک خواب خوب و آرام داشته باشد.

خواب خوب شما با کالای خواب ما

02122864681   –   02122865115

  • دمای هوای اتاق خواب

شاید دیدن این مطلب برای شما جای سوال باشد که دمای محیط چه تاثیری می تواند در خوابیدن افراد داشته باشد. در حالت کلی دما محیط خواب باید متعادل بوده و متناسب با فصل باشد. قطعاً اگر دمای محل خواب بالا باشد در نتیجه علاوه بر اینکه موجب تعریق در بدن خواهد شد ، اجازه یک خواب خوب و راحت را به افراد نخواهد داد. و همچنین هوای سرد هم موجب احساس سرما ، سرما خوردن افراد و نداشتن خواب خوب می شود.

  • نور اتاق خواب

علاوه بر خستگی ناشی از کار و فعالیت ، وجود هورمون های مختلف نیز باعث می شود که بدن احساس خواب آلودگی نماید. بخصوص اینکه برخی از این هورمون ها نسبت به نور حساس هستند و در هنگام شب بیشتر ترشح می شوند.

وجود نور در اتاق خواب باعث می شود که عصب های چشم در طول شب فعال باشند در نتیجه نمی توانند بخوبی استراحت کنن و چشم ها در طول روز خواب آلود و خسته هستند. حتی الامکان سعی کنید که در هنگام خواب اتاق تاریک باشد. تا علاوه بر اینکه سیستم عصب در استراحت باشد هم ذهن و هم چشم ها بتوانند بطور کامل استراحت کنند.

  • تشک طبی

نوع کالای خواب مورد استفاده جهت خواب نیز بسیار حائز اهمیت است. چرا که کل پروسه خواب بروی کالای خواب اتفاق می افتد. در نتیجه استفاده از یک تشک طبی مناسب که بتواند عضلات و اسکلت بدن را پشتیبانی کند میتواند علاوه بر اینکه از خستگی و کوفتگی بدن در هنگام خواب جلوگیری کند ، باعث داشتن یک خواب خوب و آرام در افراد می شود.

کدام تشک طبی و استاندارد است ؟ ای مورد موضوعی است که به راحتی قابل تشخیص برای افراد عادی نیست ، قطعاً استفاده از مشاوره و راهنمایی یک فروشگاه اینترنتی معتبر که بیش از 35 سال ها تجربه در عرضه تشک طبی را در کارنامه خود دارد می توان کمک شایانی به شما نماید.

فروش بهترین تشک های طبی روز بازار در فروشگاه کالای خواب سید خندان

02122864681   –   02122865115

خواب خوب و آرام

چگونه خوابی آرام داشته باشیم ؟

  • بالش طبی

اینکه در تمام طول خواب سر و گردن در وضعیت مناسب خود قرار داشته باشد می تواند از فشارهای عصبی و عضلانی که در طول خواب بر بدن وارد می شود بکاهد در نتیجه دردهای عضلانی در بدن کم شده و شما می توانید خوابی آرام و مناسب را تجربه کنید.

بالش و تشک از اجزای مهم داشتن یک خواب خوب و راحت هستند که در انتخاب و خرید یک تشک طبی خوب و یک بالش مناسب باید دقت لازم را داشت. جهت اطلاع از نحوه انتخاب تشک طبی مناسب می توانید مقاله راهنمای انتخاب تشک را مطالعه نمایید.

  • لحاف و ملحفه

لحاف ، ملحفه و پتویی که به عنوان رو انداز استفاده می کنید نیز باید متناسب با وزن و قد شما باشد تا بتواند کل بدن شما را از سرما ، گرما و غیره محافظت کند. لحاف و پتوی سنگین موجب می شود که فشار بیشتری در خواب به بدن وارد آید در نتیجه شما را از داشتن یک خواب خوب محروم می کند. همچنین ملحفه ، پتو یا لحافی که استفاده می کنید همیشه سعی کنید که نرم و لطیف باشد.

خرید کالای خواب استاندارد و با کیفیت از فروشگاه اینترنتی معتبری چون خواب بازار ، می تواند داشتن یک خواب مناسب را برای شما تضمین نماید. محصولاتی که عرضه می شوند علاوه بر کیفیت بالای متریال آن ، کاملا استاندارد و بهداشتی هستند.

انواع بالش طبی ، لحاف و ملحفه و کاور لحاف در فروشگاه کالای خواب

02122864681   –   02122865115

خواب خوب و آرام

  • پیاده روی قبل از خواب

پیاده روی و انجام ورزش های سبک تا دو ساعت قبل از خواب باعث می شود که خواب مصرف شده بیشتر هضم و بدن کالری بیشتری مصرف نماید. در نتیجه در هنگام خواب ، معده فعالیت کمتری دارد و بدن آماده یک استراحت کامل می باشد. همچنین پیاده روی و انجام ورزش و نرمش باعث آرامش اعصاب شده و موجب می شود بدن براحتی به یک خواب خوب و آرام فرو برود.

  • خودداری ازمصرف نیکوتین و کافئین

نیکوتین و کافئین موادی هستند که در دخانیات ، بخصوص سیگار و قلیان و همچنین نوشیدنی های خانواده قهوه وجود دارند. این مواد با توجه به اثر محرکی که برروی سیستم عصبی و سلول های بدن دارند ، باعث می شوند که بدن احساس خستگی و خواب آلودگی خود را از دست بدهد. در نتیجه بعد از مصرف این موارد افراد تا مدتی از شب نمی توانند بخوابند. بنابراین سعی کنید تا دو ساعت قبل از خواب از مصرف موارد ذکر شده بپرهیزید. همچنین نوشابه های کافئین دار و انرژی زا نیز همانند موارد ذکر شده عمل می کنند.

  • خودداری از تجزیه و تحلیل

حتی الامکان سعی شود کارهایی مانند رسیدگی به حساب های روزانه یا امور مالی را به زمان قبل از خواب موکول ننمایید. همچنین اگر کتاب مطالعه می کنید ، از کتاب هایی که نیاز به تجزیه و تحلیل و تجسم کردن دارند استفاده ننمایید تا ذهن درگیر نشود.

یک خواب خوب با تشک رویا فروشگاه کالای خواب

خواب خوب و آرام

  • خوداری از تماشای فیلم و گوش دادن به موزیک

قبل از خواب از تماشای فیلم هایی که موجب استرس ، نگرانی و تشویش می شوند خودداری نمایید ، بخصوص فیلم های ترسناک که تا مدتی بعد از تماشای فیلم نیز مغز درگیر صحنه های فیلم می باشد. همچنین گوش دادن به موزیک های ریتم تند ، با صدای بلند نیز می تواند تمرکز ذهن را بهم ریخته و بدن نتواند یک خواب خوب و آرام داشته باشد.

  • خوردن میوه های سبک

حتما سعی کنید قبل از خواب از میوه های سبک مانند سیب ، لیمو شیرین ، توت فرنگی و … استفاده کنید. به عنوان مثال : سیب علاوه بر اینکه دارای آنزیم هایی است که به هضم غذا کمک می کند ، موجب رفع بود بد دهان نیز به هنگام خواب می شود.

امیدواریم که با رعایت موارد توصیه شده بالا ، بتوانید یک خواب خوب و راحت را داشته و همیشه سالم و تندرست به زندگی خود ادامه دهید. فروشگاه کالای خواب ، با ارائه بهترین اجناس کالای خواب ، و با تضمین کیفیت اجناس خود ، امادگی دارد تا در داشتن یک خواب خوب و آرام شما را یاری نماید.

خواب خوب و آرام


فروشگاه کالای خواب ، خود را متعهد می داند تا با ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات خواب ، اعم از تشک طبی ، بالش طبی ، لحاف ، ملحفه ، روتختی و کاور لحاف ، علاوه بر تضمین کیفیت کالا ، بتواند خوابی آرام و توام با آسایش را برای شما رقم بزند.

کافی است با ما تماس بگیرید :    02122864681   –   02122865115


0/5 (0 نظر)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه