مقالات

روش نگهداری حوله

روش نگهداری حوله

روش نگهداری حوله

حوله های لوازمی هستند تولید شده از الیاف که معمولا دارای پرز هستند که در زندگی روزمره جهت بهداشت فردی انسان ها مورد استفاده قرار میگیرند. این محصولات جهت مصارف گوناگون از جمله پاک کردن و خشک کردن دست و صورت و بدن تولید و عرضه می شوند. اما روش نگهداری حوله دارای نکات بسیار مهمی است که ما سعی کردیم به آگاهی شما برسانیم.

در مقاله راهنمای خرید حوله بطور مفصل در خصوص نحوه خرید ، انواع حوله ، کاربری حوله ها ، جنس حوله ها و ابعاد آنها مطالبی تشریح شد. که جهت اطلاع می توانید به این مقاله رجوع کنید.

نگهداری بهداشتی از حوله

اما باید عنوان کرد که حوله ها نیز مانند تمام لوازم دیگر خانه نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. بله ! شاید این نکته برای شما خنده دار یا جالب توجه باشد. اما باید عنوان کنیم که به جهت اینکه حوله ها بطور مستقیم با پوست ارتباط دارند در نتیجه در حفظ و نگهداری بهداشتی حوله باید دقت لازم را بعمل آورد.

حوله ها به جهت دریافت رطوبت زیاد در هنگام استفاده ، گرمای بدن ، تماس نزدیک با پوست بدن و وجود اکسیژن ، بستر بسیار مناسبی جهت رشد میکروب ها و باکتری ها هستند. طبق تحقیقات انجام شده بروی میزان آلودگی حوله ها در استفاده روزانه ، این نتیجه حاصل شده است که حوله ها می بایست پس از 3 الی 5 بار استفاده شستشو شوند.

هر اندازه که کیفیت بافت بالاتر و جنس الیاف حوله با کیفیت تر باشد ، میزان جذب آلودگی آن کمتر است. اما در هر حالت ، این محصولات بخصوص حوله دستی که بیشتر از سایر موارد ، مورد استفاده قرار میگیرد ، در هر بار استفاده مقداری از چربی و ترشحات و تعریق بدن را بخود جذب می کند. در نتیجه خود به عنوان یک عامل مهم در جذب باکتری و ایجاد حساسیت های پوستی می تواند تلقی گردد.

کارشناسان فروشگاه اینترنتی کالای خواب ، با داشتن سال ها تجربه در فروش انواع حوله و اطلاع از روش نگهداری حوله ، آمادگی راهنمایی شما جهت انتخاب و خرید بهترین نوع حوله ها هستند. کافی است که از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید.

انتخاب و ثبت سفارش از شما = مشاوره و تحویل رایگان محصول از ما

وب سایت فروشگاه کالای خواب

روش نگهداری حولهنگهداری از حوله

فرقی نمیکند که یک حوله تولید برند های داخلی است یا شرکت های خارجی ، هر اندازه هم از الیاف با کیفیت و عالی تولید شده باشند در هنگام شتسشو و خشک کردن باید بر تاثیرات نوع مواد شوینده ، و نحوه خشک شدن آن توجه لازم را بعمل آورد.

علاوه بر جنس استفاده از نرم کننده ها یا مایع تمیز کننده ، شستشو با دست یا ماشین لباسشویی ، خشک کردن در مقابل آفتاب ، در فضای بیرون و یا داخل منزل ، همه و همه بر نرمی یا زبری و دوام حوله تاثیر دارند.

نکات نگهداری از حوله

10 نکته اساسی در نگهداری حوله

از روش نگهداری حوله و مراقبت از آن لازم است ، موارد زیر را مد نظر قرار دهید :

–         مهم تر از همه اینکه به دستور العمل های نگهداری و مراقبت از حوله ها که شرکت های تولید کننده به حوله ها دوخت می کنند توجه داشته باشیم.

–         در هنگام شستشو از آب با دمای ولرم بین 30 تا 45 درجه استفاده شود ، این دما از گسستگی الیاف حوله جلوگیری می کند.

–         در هنگام شستشو از مواد شوینده ملایم و مایع استفاده کنید تا تراکم بافت حوله حفظ شود.

–         در هنگام شستشو با دست ، آن را بیش از اندازه ورز ندهید. بهتر است حوله را در داخل تشتی همراه با مایع شوینده تا دو ساعت قرار دهید و بعد از ان آبکشی نمایید.

روش نگهداری حوله

فروشگاه کالای خواب

–         باید دقت داشته باشید که نوع مواد شوینده حوله های رنگی با حوله های سفید متفاوت است.

–         هرگز از سفید کننده ها در مورد حوله ها استفاده نکنید. زیرا قدرت بالای این مواد ، به ساختار بافت و پرز حوله ها آسیب می رساند. بخصوص در مورد حوله تن پوش باید دقت لازم را بعمل آورید.

–         حوله ها را بعد از شتسشو حتما از رخت آویز ، آویزان کنید تا با عبور هوا از لابه لای پرزهای آن ، حالت پفی خود را بتوانند دوباره بدست آورند.

–         با توجه به اینکه بافت حوله ها با سایر لباس ها متفاوت است ، سعی نمایید جهت شستشو آنها را باهم در داخل ماشین لبسشویی قرار ندهید.

–         سعی نمایید از خشک کن جهت خشک کردن حوله ها استفاده نمایید.

–         در استفاده از مواد نرم کننده نیز باید دقت داشته باشید. برخی از این موارد در مورد لباس ها تاثیر بسیار بهتری دارند تا حوله ها ، و باعث زبری و خشکی حوله ها می شوند.

تنوع بی نظیری از حوله استخری برندهای ایرانی و خارجی را در لینک زیر مشاهده نمایید.

حوله استخری

روش نگهداری حولهنحوه نگهداری از حوله

چگونه از حوله های خود نگهداری کنید

یکی از اصول مهم در نگهداری حوله ها نحوه شستشوی آن است. هر چقدر در شستشوی حوله دقت نظر داشته باشیم عمر حوله ها نیز بیشتر می شود. در ادامه نکاتی آسان جهت مراقبت از حوله ها در هنگام شستشو ارائه شده است تا حوله هایتان برای مدت بیشتری نرم بوده و دوام بالاتری داشته باشد.

نکاتی که به شما ارائه می دهیم بصورت عملی بوده و می تواند در امور منزل کمک حالتان باشد. روش نگهداری حوله و راه هایی که باعث می شود این محصولات نرم و دوست داشتنی بعد از چندین بار شستشو مثل روز اول نو بنظر بیایند.

شستشوی بعد از خرید حوله

حتما بعد از خرید و قبل از استفاده از حوله ، یکبار بدون استفاده از مواد شوینده و صرفا با آب سرد آن را بشویید. زیرا برخی مواد سیلکونی حاصل از بافت حوله و نیز پرزهای اضافی بروی آن باقی مانده است. در نتیجه شستوی آن باعث از بین رفتن این مواد و بالا رفتن قدرت جذب حوله می شود.

استفاده از آب و سرکه

جهت جلوگیری از بوی نامطبوع و همچنین حفظ رنگ حوله ، در شستشوهای اولیه ، حوله ها را ابتدا با یک فنجان سرکه سفید و دو فنجان آب گرم خیس و آبکشی نمایید و سپس با مایع شوینده بشویید و یا اینکه نصف فنجان سرکه را در شستشوی اولیه ماشین لباسشویی اضافه نمایید.

سرکه علاوه بر اینکه به تثبیت رنگ حوله کمک خواهد کرد ، باعث از بین رفتن ناپاکی ها و رفع بوی بد حوله ها خواهد شد.

پیچ ایسنتاگرامی فروشگاه کالای خواب سید خندان

روش نگهداری حولهشستن مداوم حوله

در صورتی که بصورت روزانه از حوله استفاده می کنید سعی کنید آنها را هر 4 روز یا هفته ای یکبار بشویید. برای شستن حوله های رنگی از آب گرم و مواد شوینده لباس های رنگی استفاده کنید. از پودرهای لباسشویی استفاده نکنید. زیرا این پودرها دارای آنزیم هستند و موجب از بین رفتن ساختار حوله می شوند.

لازم بذکر است که حوله های سفید رو هم بصورت جداگانه و با مایع مخصوص به خود ، شستشو دهید.

استفاده کم از نرم کننده

برخلاف تصور موجود ، سعی کنید در هنگام شستشو از مقدار کمی نرم کننده استفاده نمایید و همچنین فاصله زمانی استفاده از نرم کننده ها نیز کمتر از 4 بار نباشید. زیرا واکس و مواد کرمی موجود در نرم کننده ها جذب پرزهای حوله شده و قدرت جذب کنندگی آن را در طول زمان کاهش می دهند.

تکاندن حوله بعد از شستشو

بعد از شستشو و خشک شدن حوله ها ، آن را چند بار بتکانید. در اینصورت کرک های ضاید از بافت اصلی حوله جدا می شوند. همچنین پرزهای حوله حالت اولیه خود را پیدا کرده و ایستاده می شوند. این کار علاوه بر اینکه نرمی حوله را باز میگرداند باعث بهتر شدن جذب آب در حوله می شود.

دقت در خشک کردن حوله

بعد از شستشو چه با دست چه با ماشین ، مطمئن شوید که حوله ها بطور کامل خشک شوند. زیرا رطوبت کم موجود در داخل حوله نیز باعث کپک زدن و فاسد شدن بافت حوله می شود. همچنین روش نگهداری حوله در صورت امکان ، بعد از شستشو حوله ها را برای مدت کوتاهی و در داخل منزل در معرض نور آفتاب قرار دهید. نور آفتاب علاوه بر خشک کردن حوله ، موجب میکروب زدایی و پف کردن حوله می شود.

جهت ثبت سفارش خرید انواع حوله می توانید با فروشگاه ما تماس گرفته و سفارش خود را تلفنی ثبت نمایید.

02122864681

روش نگهداری حولهمحل نگهداری حوله

چیدمان حوله در منزل

فضاهای مختلفی جهت نگهداری و استفاده از حوله ها در داخل منزل وجود دارد. و خانواده ها بدون اطلاع از محل و نحوه قرار گیری حوله ها ، از آن استفاده می کنند. که در موارد بسیاری مناسب و شاید هم بهداشتی نباشد.

هیچگاه بعد از استحمام ، حوله ها را در داخل حمام آویزان نکنید ، زیرا بخار و رطوبت داخل حمام می تواند باعث تجمع و باقی ماندن باکتری ها در آن گردد. همچنین از قرار داد حوله دست و صورت را داخل توالت خوداری نمایید. زیرا گاز متان متصاعد شده از سرویس بهداشتی را خیلی خوب به خود جذب کرده و آلوده می شوند.

محیط های تاریک و مرطوب هم فضای مناسبی برای نگهداری از حوله ها نیستند. بخصوص نگهداری حوله ها در زیر سینک ظرفشویی ، یا کمدهای فلزی داخل حمام ، فضای بسیار خوبی برای رشد میکروب ها هستند.

فروشگاه کالای خواب ، مرجع تخصصی فروش انواع حوله ایرانی و خارجی با بیش از 40 سال تجربه در تهران.

مکان نگهداری از حوله

روش نگهداری حوله متعدد است و ما در اینجا مواردی را جهت نگهداری هرچه بهتر حوله ها به شما پیشنهاد می دهیم.

  1. تعبیه یک کمد چوبی با درب محفوظ در داخل رختکن حمام می تواند گزینه بسیار مناسبی برای نگهداری از حوله ها باشید. این محصولات را بصورت کاملا خشک شده و تا کرده در داخل این کمد چوبی قرار دهید.
  2. استفاده از آویز های پشت دری یا دیواری گزینه بسیار خوبی است که می تواند در جلوی درب حمام و یا دیوار ورودی حمام قرار داده و از آن استفاده نمایید.
  3. برای حوله های دست و صورت در ورودی سرویس بهداشتی می توانید یک حوله آویز کوچک را نصب نمایید.
  4. در سینک ظرفشویی ، با فاصله نیم متری از شیر آب ، می تواند حوله آشپرخانه را نصب نمایید. سعی کنید حوله 20 سانتی متر بالاتر از خروجی آب قرار گیرد.
  5. در داخل رختکن حمام می توانید جهت نگهداری حوله ها از سبدهای حصیری استفاده کنید. این سبد ها را با ارتفاع مناسب از سطح زمین نصب نمایید.
  6. اگر حوله ها را در داخل کمد لباس نگهداری می کنید ، سعی نمایید یک کشوی مخصوص جهت حوله ها داشته باشید.

جهت اطلاع از مشخصات انواع حوله دستی ، با بالاترین کیفیت و تنوع رنگ منحصر بفرد ، می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

حوله دستی

روش نگهداری حوله


فروشگاه کالای خواب به عنوان قدیمی ترین فروشگاه محصولات خواب تهران ، علاوه بر عرضه حوله در تنوع بالا ، انواع سرویس های لحاف و روتختی ، ست ملحفه ، تشک و بالش را نیز با تضمین کیفیت بفروش می رساند. کافی است از فروشگاه ما دیدن کنید.

ست ملحفه فروشگاه کالای خواب


0/5 (0 نظر)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

5 دیدگاه در “روش نگهداری حوله

  1. رامین پارسا گفت:

    جالبه ک نگهداری از حوله اینقد نکته داره و خیلی از ماها نمیدونیم اصلن. مقاله جالبی بوده و مفید

  2. erotik izle گفت:

    Nice article ! Thank you..

  3. امین رحیم زادگان گفت:

    خیلی باحال! چند نکته فوق العاده ارزشمند داره این محتواتون ! من از نوشتن این مقاله به علاوه سایر قسمت های وب سایت نیز بسیار لذت بردم. رابط کاربری خیلی خوبی هم داره.

  4. مینا عباس زاده گفت:

    خیلی هم زیبا. ما می تونیم از کالای های شما جهت سفارش عمده هم استفاده کنیم ؟

  5. آروین سبزی گفت:

    یک مقاله برجسته! با اجازتون من این را به یکی از دوستانم که کمی در این مورد تحقیق می کرد ارسال کردم.

نظرات بسته شده است.