مقالات

نحوه انتخاب تشک 2

نحوه انتخاب تشک

انتخاب تشک

موقعیت های خواب

وقتی به طور معمول به خواب می روید در چه وضعیتی هستید؟ و وقتی از خواب بیدار می شوید در چه موقعیتی هستید؟ پاسخ به این سوالات می تواند بینش کلیدی خوبی برای کمک به نحوه انتخاب تشک 2 ارائه دهد. قسمت هایی از بدن که برای حفظ انسجام ستون فقرات، نیاز به حمایت بیشتری دارند، بر اساس وضعیت خواب شما متفاوت است. به همین دلیل، انتخاب یک تشک متناسب با وضعیت خواب شما می تواند راحتی را افزایش داده و از درد ستون فقرات و گردن جلوگیری کند. به طوری کالای خواب خوب اعم از روتختی و ملحفه و تشک و بالش در کنار هم یم توانند یک خواب توام با آرامش را برای شما مهیا سازند.

ما در مقاله نحوه انتخاب تشک در مورد انواع تشک ها و نوع ساختار آن و تاثیر تشک ها بر کمر درد را بطور کامل توضیح دادیم. در این مقاله سعی میکنیم در خصوص تاثیر تشک بر حالات خوابیدن ، شرایط انتخاب تشک برای بزرگسالان ، کودکان و نوزادان و همچنین شرایط و نحوه انتخاب و خرید روتختی و محافظ تشک را تشریح کنیم.

خوابیدن به پشت

افراد پشتی بیشترین فشار را به کمر خود وارد می کنند. اگر تشک خیلی نرم باشد، بالاتنه می‌تواند عمیق‌تر از پاها در تشک فرو رود. بالاتنه و پایین بدن، شکل U  ایجاد کرده و می تواند فشار ایجاد کند. اگر تشک خیلی سفت باشد، انحنای خفیف در قسمت پایین کمر وجود نخواهد داشت. در نتیجه، پشت خوابان ها با تشک متوسط ​​سفت تا سفت با کانتورهای سبک تا متوسط ​​بهترین عملکرد را دارند.

خوابیدن به پهلو

افرادی که به پهلو میخوابند به جهت اینکه انتحنای باسن و گردن و شانه ها بیشترین فشار را دریافت میکند، در نتیجه این نقاط در کنار بقیه ساختار ستون فقرات در یک تشک خیلی نرم، میتواند فشار وارد شده را به کمترین حد خود دریافت کنند. در یک تشک خیلی سفت، این قسمت ها فشار را در آن نقاط احساس می کنند و مستعد ناهماهنگی و ایجاد درد های عضلانی و مفصلی هستند. در نتیجه، برای افرادی که به پهلو می خوابند تشک های نرم تا متوسط ​​سفت بهترین عملکرد را میتواند داشته باشد.

لحاف و روتختی

خوابیدن رو به شکم

خوابیدن رو به شکم یا به اصطلاح معده‌خواب‌ها بیشترین فشار را به ستون فقرات کمری و گردن وارد می‌کند. استفاده افرادی که بصورت رو به شکم می خوایند معمولاً از تشک سفت تا حد بسیار زیادی می تواند بدن را از حالت کمان شدن دور کرده و فشارهای وارده بر کمر را کاهش دهد. تشک های سفت باعث حالت مستقیم بدن شده و افراد تنفس راحت تر انجام می دهند و وقتی به صورت رو به پایین روی تشک دراز می کشند احساس خفگی نمی کنند.

حالت های ترکیبی خواب

خوابیدن در حالت های مختلف یا به عبارتی خوابیدن ترکیبی که در طول شب افراد در بیش از یک موقعیت قرار می گیرند. آنها معمولاً باید تشک را بر اساس موقعیتی که بیشترین زمان را در آن می گذرانند انتخاب کنند. اگر وضعیت اولیه وجود نداشته باشد، تشک های فنر منفصل میتواند بهترین گزینه را برای موقعیت های خواب ارائه می دهد. اینگونه افراد همچنین باید به دنبال تشکی پاسخگو باشند که حرکت روی تخت را آسان می کند.

انواع فیزیک بدن

مانند وضعیت خوابیدن، شکل بدن و وزن نیز بر نحوه انتخاب تشک برای محافظت از ستون فقرات، راحتی و سایر ویژگی های مهم تأثیر بالایی می گذارد.

با وزن سبک تر، افرادی که کمتر از 60 کیلو وزن دارند، به اندازه زیادی در تشک فرو نمی روند. در نتیجه برای داشتن آرامش و استراحت بدن کافی، اغلب از تشک نرم تری بهره می برند، به خصوص اگر به پهلو بخوابند و/یا نقاط فشار مشخصی داشته باشند. تشک های فنری داخلی معمولاً مناسب نیستند و تخت های فوم یا هیبریدی گزینه های قانع کننده ای برای این افراد میتواند باشد.

افراد بین 60 تا 110 کیلو معمولاً می توانند پیشنهادات ما را برای استحکام تشک بر اساس وضعیت خوابیدن در بخش قبل دنبال کنند. تشک های فوم، هیبرید و لاتکس همگی گزینه های خوبی هستند تا شما یک خواب آرام داشته باشید و می توان این تشک ها را بر اساس ویژگی ها و و شرایط بدنی خود انتخاب کرد.

افراد بالای 110 کیلوگرم بیشتر در تشک فرو می‌روند، به‌ویژه در نزدیکی قسمت‌های سنگین‌تر بدن، که می‌تواند باعث از بین رفتن ستون فقرات شود. این افراد معمولاً با تشک‌هایی که کمی سفت‌تر هستند نتایج بهتری دارند تا از این خطر جلوگیری کنند.

یک تشک سفت متوسط تا سفت باعث می شود افراد راحت تر روی آن خوابیده و در هنگام خواب حرکت کنند و این می تواند برای افراد بالای 110 کلیوگرم ارزشمند باشد زیرا احتمال درگیر شدن ستون فقرات در تخت را کاهش می دهد. گزینه های تشک های فنر منفصل معمولاً پاسخگوترین تشک ها برای اینگونه افراد هستند.

دوام و پایداری تشک برای افراد با هر وزنی مهم است، اما افراد بالای 110 کیلوگرم می توانند باعث استهلاک بیشتر در لایه های بالایی تشک شوند. به همین دلیل، افرادی که وزن بدن بالاتری دارند، اغلب تشکی با متریال بادوام تر و ضخیم‌تر را انتخاب می‌کنند که از مواد با چگالی بالا استفاده می‌کند و در نتیجه دوام بالایی دارند.

این فقط وزن نیست که بر نحوه انتخاب تشک مناسب تأثیر می گذارد. افرادی که شانه‌ها یا باسن‌های پهن‌تری دارند ممکن است به تشک نرم‌تری با کانتور بیشتری نیاز داشته باشند، به‌ خصوص اگر به پهلو می‌خوابند. افراد با قد بالای 180 سانتی متر باید ابعاد تشک را به دقت بررسی کنند تا مطمئن شوند که می توانند راحت دراز بکشند و بخواب بروند.

قیمت گذاری تشک

همانند مبلمان منزل که یکی از نیاز های اساسی در زندگی روزمره امروزی است، خرید تشک نیز همانند یک سرمایه گذاری جدی برای راحتی و آرامش شما است. در عین حال، از نظر مالی می تواند یک سرمایه گذاری جدی برای بلند باشد. در نتیجه قیمت یک عامل اصلی است که باید در هنگام خرید تشک در نظر گرفت.

یک پیشنهاد برای اکثر خریداران این است که با توجه به بودجه ای که برای اتاق خواب خود در نظر گرفته اند اقدام به خرید نمایند. این خرید میتواند شامل یک تشک جدید و سایر کالای خواب مورد نیاز باشد مانند بالش یا ملافه جدید.

محدوده قیمت تشک‌ها از مدل‌های بسیار کم‌هزینه و کم‌کیفیت تا تشک های لوکس با متریال گران قیمت وجود دارد. با نگاهی به این موارد می تواند گفت که قیمت بیشتر تشک ها در محدوده ای بین 4 تا 12 میلیون تومان می باشد. که بسته به نوع متصل یا منفصل بودن فنر بندی ، نوع پارچه ، پددار بودن یا نبودن ، ارتفاع تشک ، ضخامت فنربندی و غیره قیمت های متفاوتی دارند.

تشک با قیمت مناسب

تشک‌هایی با ویژگی‌های بیشتر و طراحی مستحکم اغلب دارای قیمت بالاتری هستند، اما این بدان معنا نیست که تشک‌های گران‌تر همیشه بهتر هستند، و این خبر خوشایندی برای افرادی است که با بودجه کم میخواهند خرید کنند. عوامل متعددی می توانند در قیمت تشک نقش داشته باشند:

مواد : برخی از انواع مواد تولید تشک مانند لاتکس و پارچه های رویی، اغلب هزینه بیشتری دارند. علاوه بر این، استفاده از مواد مرغوب، دست ساز، ارگانیک یا مواد تخصصی دیگر می تواند قیمت تشک را بالا ببرد.

نوع ساخت: نحوه ساخت تشک می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد. به طور کلی تشک های بلندتر که لایه های بیشتری دارند هزینه بیشتری دارند.

نام تجاری: مانند اکثر محصولات مصرفی، برخی از مارک ها، با توجه به میزان شناخته شدنشان در بین مردم و محبوبیت کی دارند قیمت های بالاتری را ارائه می دهند.

محل ساخت: با توجه به وجود انواع تحریم ها در کشور ما ، تقریباً میتوان گفت که 90% تشک های موجود در بازار تولید و یا مونتاژ داخل ایران می باشد، اما تشک های تولید شده کشور ترکیه، دارای قیمت های بالاتری نسبت به تولیدات داخلی هستند کما اینکه از لحاظ کیفیت شاید در سطح یکسانی با برخی تشک های تولیدی ایرانی باشند.

جایی که فروخته می‌شود: خرید آنلاین معمولاً به معنای قیمت پایین‌تر است، اما فرصت‌هایی برای دستیابی به یک معامله خوب در فروشگاه‌های تشک نیز وجود دارد، به‌ویژه برای مذاکره‌کنندگان باهوش.

سرویس خواب

برای افرادی که نگران هزینه تشک جدید هستند، باید چند نکته را در نظر داشته باشند :

اول، مقادیر بسیار خوبی در سراسر محدوده قیمت تشک وجود دارد.

دوم، قیمت هایی که در بالا ذکر کردیم به عبارت دیگر قیمت برچسب هستند. به ندرت پیش می‌آید که مشتریان آن قیمت را بپردازند، زیرا فروش‌های منظم، تبلیغات و تخفیف‌ها فراوان است. به عنوان مثال، بسیاری از برندها فروش خود را در روزهای تعطیل مانند روز کارگر، روز یادبود، فروش عیدانه و جمعه سیاه انجام می دهند. اگر به صورت آنلاین خرید می کنید، معاملات معمولاً مستقیماً ارائه می شوند.

سوم، اگرچه ممکن است برخی تشک ها هزینه زیادی داشته باشد، اما گرفتن یک تشک عالی ارزشش را دارد. یک تشک بهینه نه تنها از نظر سلامتی ثمربخش است، بلکه با ماندگاری بهتر، دیگر مجبور نخواهید بود سال ها برای تشک خرج کنید.

انتخاب تشک برای کودک

خواب خوب برای کودکان حیاتی است. کودکان نسبت به بزرگسالان به ساعات بیشتری به خواب نیاز دارند و خوب خوابیدن در تمام مراحل رشد کودکی مهم است. تجهیز تخت خواب آنها با تشک با کیفیت بخش اصلی اطمینان از خواب مورد نیاز کودکان را تامین می نماید. و ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که با توجه به در حال رشد بودن کودکان ، استفاده از تشک های استاندارد کمک زیادی در تحکیم استخوان بندی و سلامت فیزیکی آن ها می نماید.

دانستن نحوه انتخاب تشک برای کودک با انتخاب تشک برای بزرگسالان همپوشانی زیادی دارد، اما تفاوت های معناداری وجود دارد که باید در نظر گرفت.

یکی از تفاوت های اصلی این است که ایمنی هنگام خرید تخت برای کودکان، به ویژه نوزادانی که در گهواره می خوابند، نگرانی بیشتری دارد. اطمینان از رعایت دستورالعمل های ایمنی تشک بسیار مهم است.

ست روتختی یک نفره

تفاوت دیگر اندازه تخت است. برخلاف بزرگسالان، کودکان در حال رشد هستن، بنابراین لازم است بر اساس سن کودک و رشد مورد انتظار او به خرید تشکی خوب و با اندازه مناسب فکر کنید.

بسته به سن کودک، آنها ممکن است بتوانند از اندازه کوچکتر (Twin یا Twin XL) تختی که برای بزرگسالان طراحی شده است استفاده کنند. در موارد دیگر، والدین ممکن است تشکی را ترجیح دهند که مخصوص کودکان ساخته شده باشد. انتخاب از میان تخت‌خواب‌های موجود برای بزرگسالان به معنای انتخاب گسترده‌تری از انواع، مدل‌ها و برندهای تشک است.

هزینه تشک برای بچه ها می تواند یکی دیگر از موارد اختلاف باشد. بسیاری از تخت‌خواب‌های کودکان کوچک‌تر و نازک‌تر هستند و مقدار کم مواد می‌تواند آنها را ارزان‌تر کند. با این حال، برخی از تخت‌خواب‌ها برای کودکان وجود دارند که با بسیاری از ویژگی‌های اضافی طراحی شده‌اند و می‌توانند قیمتی مشابه با تشک بزرگسالان داشته باشند.

انتخاب تشک تخت نوزاد

چندین عنصر ضروری برای انتخاب تشک کودک وجود دارد. هر خرید تشک تخت کودک باید قبل از هر چیز با ایمنی شروع شود. جنبه های کلیدی ایمنی تشک تخت خواب عبارتند از:

اطمینان از اینکه تشک تخت خواب از استانداردهای کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی (CPSC) که مربوط به محدود کردن قرار گرفتن در معرض مواد سربی و سایر ترکیبات مضر است، مطابقت دارد.

انتخاب یک تشک سفت برای تخت نوزاد می تواند خطر ابتلا به ناراحتی های ناگهانی نوزاد را کاهش دهد.

دور نگه داشتن تشک از اشیاء نرم، از جمله اسباب بازی، پتو و بالش.

فراتر از ایمنی، عوامل دیگری برای بررسی وجود دارد که به راحتی و قابلیت استفاده از تشک تخت کودک مربوط می شود:

سهولت در نظافت: بهم ریختگی روی تشک تخت خواب تقریباً اجتناب ناپذیر است، بنابراین طراحی که تمیز نگه داشتن آن را آسان می کند یک مزیت بزرگ است. به عنوان مثال، برخی از تشک های تخت خواب با روکش ضد آب (به طور کلی از وینیل ساخته شده اند) یا پشتی ضد آب ساخته می شوند. بسیاری از والدین معتقدند که این ویژگی ها پاکسازی را بسیار ساده تر می کند.

وزن: احتمالاً برای تمیز کردن باید تشک تخت را بلند کنید، که برای برخی از والدین یک نقطه قوت به نفع تشک های سبک تر مانند تشک های فوم است.

نوع تشک: گزینه های فوم و فنر داخلی در دسترس هستند و هر دو می توانند برای ایجاد یک سطح خواب محکم استفاده شوند. برخی از شرکت ها نیز تشک های تخت خواب را از مواد یا اجزای خاص می سازند، از جمله برخی که با تمرکز بر محیط زیست تولید می شوند.

استحکام برگشت پذیر: این طراحی به هر طرف تشک تخت خواب حس متفاوتی می دهد. همانطور که کودک شما بزرگتر می شود و نیازی به استحکام زیاد ندارد، تشک را می توان به سادگی برگردانید و به شما کمک می کند تا از خرید خود طول عمر بیشتری داشته باشید.

خرید روتختی

اگر بودجه شما نمی تواند خرید یک تشک جدید را تامین نماید، می توانید روتختی و رویه تشک را به عنوان جایگزین در نظر بگیرید. این رویکرد چندان موثر یا طولانی مدت نخواهد بود، اما اگر جایگزینی تشک فعلی شما یک گزینه نباشد، می تواند گام مفیدی باشد. خرید یک محافظ تشک به خوبی در زیر ملحفه کشدار شما قرار گرفته و می تواند احساس شما را تغییر دهد. تشک و اگر تمرکز اصلی شما بر تنظیم سطح سفتی باشد بسیار مفید است.

برای انتخاب رویه تشک، بررسی بسیاری از عناصری که در انتخاب تشک جدید نقش دارند مفید است :

  • موقعیت خواب شما
  • فرم بدن شما
  • استحکام دلخواه شما
  • نوع ماده ای که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد

قیمت خرید تشک

هنگام بررسی تمامی این فاکتورهای ارائه شده برای خرید تشک و رو تشکی ، قیمت حتماً یکی از دلایل اساسی خرید شما می تواند باشد. ما در فروشگاه کالای خواب انواع تشک های ایرانی و خارجی را با برند های معتبر عرضه میکنیم تا شما مشتریان گزینه های بیشتری برای انتخاب و خرید تشک داشته باشید.

تشک های کالای خواب همراه با گارانتی 8 ساله بفروش می رسد. و نکته جالب تر اینکه محدوده قیمتی فروشگاه ما در مقایسه با سایر فروشگاه های مختلف بسیار پایین تر بوده و امکان خرید راحت را در کنار رضایت از خرید برای شما فراهم می کند.

در نهایت، اگر تصمیم به خرید تشک دارید، مهم است که واقع بین باشید. یک تشک استاندارد می تواند شما را در داشتن یک خواب خوب و آرام یاری نماید. همچنین کیفیت بالای تشک می تواند سلامت جسمانی شما را تامین نموده و از بروز کمر درد و گردن درد در هنگام خواب و بعد از آن ، جلوگیری نماید.

بالش (9)

پرده (4)

ترمه (24)

سرویس روتختی بچه گانه (28)

تشک (21)

حوله تن پوش (23)

حوله حمامی (12)

حوله بچه گانه (21)

5/5 (1 نظر)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه