مقالات

محیط اتاق خواب

محیط اتاق خواب

محیط اتاق خواب

ما در این مقاله سعی داریم نگاهی عمیق به اینکه چگونه هر جنبه از فضای اتاق خواب می تواند بر میزان و نحوه خواب شما تأثیر داشته باشد. فروشگاه کالای خواب علاوه بر فروش کالای خواب ، همیشه سعی در اطلاع رسانی و بالا بردن اطلاعات مشتریان خود دارد. تا ایشان بتوانند با اطلاعات جامع تری اقدام به خرید کالای خواب نموده و از داشتن یک زندگی سالم توام با آرامش ، لذت ببرند. محیط اتاق خواب از جمله موارد بسیار مهمی است که در زندگی روزمره باید به آن توجه ویژه ای داشت چرا که بر استراحت ، آرامش و سلامت جسمی ما تاثیرگذار است.

اتاق خواب

در زندگی امروزه ، داشتن یک محیط آرام برای یک استراحت خوب شبانه بسیار لازم و ضروری است. همین محیط به ظاهر ساده ، میتوان بسیاری از تنش های فکری روزمره و خستگی های بدنی و روحی ما انسان ها را رفع نموده و موجبات آسایش ما را فراهم آورد. مطالعات نشان داده است که افراد زمانی راحت می خوابند که اتاق خوابشان برای میزان نور و سر و صدا، دما و راحتی بهینه شده باشد.

و از آنجایی که کیفیت و مدت خواب مستقیماً با سایر ابعاد سلامت جسم مرتبط است، داشتن یک اتاق خواب که خواب را تقویت می‌کند نیز می‌تواند احساس شما را در هنگام بیداری بهبود بخشد و باعث شود که در طول روز از انرژی و روحیه بیشتر و بهتری برخوردار باشید. از همه مهمتر، ایجاد یک اتاق خواب ایده آل برای خوابی آرام ، نیازی به خرابکاری و صرف هزینه های آنچنانی ندارد. ما در این مقاله چندین روش مقرون به صرفه را به شما معرفی میکنیم تا محیط اتاق خواب خود را آرام‌تر و برای استراحت مناسب‌تر کنید.

محیط اتاق خواب

عناصر مهم یک اتاق خواب آرامش بخش

مجموعه ای از عناصر و شاخص های مهمی برای اتاق خواب موجود می باشد که ما در این مقاله مهم ترین آنها را عنوان میکنیم. برای داشتن یک محیط اتاق خواب آرامش بخش و دوست داشتنی، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

درجه حرارت اتاق خواب

برخی از افراد رختخواب گرم را دوست دارند در حالی که برخی دیگر تا حدودی در رختخواب خنک می خوابند. با این حال، با توجه به متابولیسم بدن هر فرد بالغ و سالمی در هنگام خواب با کاهش دمای بدن مواجه خواهد شد. این امر به طور طبیعی در مراحل اولیه چرخه خواب شما رخ می دهد، زیرا 2 درجه دمای پایین تر باعث احساس خواب آلودگی می شود، در حالی که دمای بالاتر به شما کمک می کند در طول روز هوشیار باشید. و خودتان هم شاید با این مورد مواجه شده اید که گرم بودن رختخواب باعث بیداری شما از خواب شده است.

چه فقط از یک ملحفه روانداز استفاده کنید یا زیر یک لحاف و یا پتو ضخیم بخوابید، بسیاری از کارشناسان معتقدند دمای ایده آل اتاق خواب برای یک خواب 18.3 درجه سانتیگراد است. این ممکن است برای برخی کمی سرد به نظر برسد، اما تنظیم دمای خنک‌تر برای اتاق خواب به شما کمک می‌کند دمای بدن خود را در هنگام خواب حفظ کنید.

با این حال، صرف این دمای ثابت ممکن است برای همه مطلوب نباشد. بنابراین با توجه به شرایط بدنی گوناگونی که افراد دارند استفاده از محدوده دمایی بین 15.6 تا 22.0 درجه سانتیگراد برای ایشان میتواند خواب مناسبی را رقم بزند. اگر همچنان این محدوده دمایی را خیلی سرد می‌دانید، سعی کنید یک یا دو لایه به رختخواب خود اضافه کنید تا اینکه دما را بالاتر ببرید. اگر خیلی گرم هستید یا هوا مخصوصاً گرم یا مرطوب است، برای خنک ماندن در رختخواب، از ملحفه های سبک ‌تر تولید شده از پارچه های نخی و بالش های الیاف آلوورا استفاده کنید که علاوه بر تبادل هوایی بسیار خوب، موجب جلوگیری از تعریق شما هم خواهند شد.

سرویس لحاف یک نفره (22)

سرویس لحاف دو نفره (29)

ملحفه یک نفره (47)

ملحفه دو نفره (31)

صدای اتاق خواب

جای تعجب نیست که اتاق خواب آرام تر برای یک خواب آرام از اتاق خوابی که عایق صوتی خوب ندارد بهتر است. اختلالات صدایی و وجود صداهای مزاحم می تواند باعث اختلال شدید خواب شود که به نوبه خود می تواند تأثیرات منفی بر سلامت جسمی و روانی شما داشته باشد. تحقیقات حتی نشان می دهد که سر و صدا در سطوح پایین می تواند باعث شود که به مرحله خواب سبک تری بروید یا به طور لحظه ای از خواب بیدار شوید. که این مورد نیز در کامل نشدن رفع خستگی و سرحال شدن شما تاثیر مستقیم دارد.

شما باید سعی کنید محیط اتاق خواب خود را با جلوگیری از ورود صداهای بیرونی و مزاحم تا حد امکان ساکت نگه دارید و این یک نکته کلیدی در داشتن یک خواب آرام و سلامت جسمی شما می باشد. سکوت و صدای کم ،  باعث ایجاد آرامش ذهنی در خواب شده و حذف صداهای زائد میتواند باعث شود که راحت تر به خواب بروید. برخی از افراد هنگام خواب نیز از گوش دادن به موسیقی لذت می برند.

صداهای محیطی یا موسیقی آرام بخش، که همچنین ممکن است اضطراب را کاهش داده و درد فیزیکی را نیز کاهش دهد. از جمله لوازم کاهنده صدای مزاحم در اتاق خواب میتوان استفاده از پنجره های دو جداره ، درزگیر های فومی درب و پنجره، عایق های صوتی کف و دیوار، پرده های مسدود کننده صدا را میتوان نام برد که به طور گسترده در دسترس هستند.

فضای اتاق خواب

نور اتاق خواب

ریتم های شبانه روز که چرخه خواب و بیداری شما را هدایت می کند به شدت تحت تأثیر نور طبیعی و تاریکی است. در طول روز، چشمان شما نور خورشید را درک می کنند و به مغز سیگنال می دهند که کورتیزول تولید کند، هورمونی که به شما کمک می کند هوشیار و پرانرژی بمانید. در شب و هنگام تاریکی، مغز شما هورمون دیگری به نام ملاتونین تولید می کند تا احساس خواب آلودگی و آرامش را القا کند. لازم به ذکر است که بخش مهمی از چرخه خواب شما، برای ترمیم سلولی و بازسازی عوامل حیاتی بدن ضروری است.

قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در عصر می تواند ریتم شبانه روزی را به تاخیر بیاندازد و شروع خواب را طولانی تر کند. شدت نور با واحدهایی که به عنوان لوکس شناخته می شوند اندازه گیری می شود. مطالعات نشان داده‌ است که قرار گرفتن در معرض منابع نوری با لوکس 10 یا بالاتر در اواخر روز می‌تواند منجر به بیداری‌های شبانه بیشتر و دیرخوابی شود.

نور آبی با طول موج هایی که دارد از خواب آلودگی و خسته شدن چشم جلوگیری میکند در نتیجه صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و سایر دستگاه‌های مشابه، که نور آبی مصنوعی تولید می‌کنند می‌تواند برای خواب مضر باشد، حتی اگر از تنظیمات صفحه نمایش در حالت «شب» و کم‌نورتر استفاده کنید. یکی دیگر از قوانین سرانگشتی خواب خوب در اتاق خواب این است که از استفاده از وسایل صفحه نمایش دار – از جمله تلویزیون – خودداری کنید.

اگر دوست دارید قبل از خواب در رختخواب مطالعه کنید، سطح نور محیط اتاق خواب خود را تا حد امکان پایین نگه دارید اما چراغ ها را بطور کامل خاموش نکنید تا چشم های شما خسته نشوند. تاریکی مطلق در هنگام خواب یک شیوه بسیار ماهرانه و فنی برای یک خواب خوب است. در تاریکی مطلق موبرگ های جاذب نور در پایین ترین سطح فعالیت خود قرار دارند در نتیجه چشم ها بطور کامل استراحت میکنند و در نتیجه مغز در این مورد فعالیت آنچنانی ندارد و به نوعی به استراحت می پردازد و همین عامل در خواب رفتن شما بسیار موثر است.

تشک و روتختی

بسته به ترجیحات خواب خود، ممکن است برای راحتی بدن از تشک های فوم هوشمند، تشک های فوم و فنری و یا تشک های طبی فنر منفصل استفاده نمایید. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که تشک‌های جدیدتر که از فنرهای منفصل تولید شده اند کیفیت خواب بهتری را رقم می زنند و کمردرد را نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر کاهش می‌دهد. بخصوص اینکه با پیشرفت تکنولوژی انواع تشک های جدید با متریال مختلف تولید شده اند که همه در داشتن یک خواب خوب و ایجاد سلامت جسمی نقش موثری دارند.

با این حال، بهترین تشک برای شما احتمالاً به عوامل فردی شما مانند وزن بدن، وضعیت طبیعی خواب و اینکه آیا ترجیح می دهید روی یک سطح نرم یا سفت دراز بکشید بستگی دارد. شما همچنین باید وسایل خواب خود را بر اساس معیارهای شخصی انتخاب کنید. ملاحظات مهم برای انتخاب بهترین بالش عبارتند از سفتی، ضخامت (ضخامت) و دوام. برای ملحفه‌ها، بهترین گزینه برای شما ممکن است به این بستگی دارد که آیا ترجیح می‌دهید از ملحفه های سبک ، پلاستیکی و یا نخ و یا ابریشمی استفاده کنید. و اینکه دوست دارید شب‌ها چقدر رختخواب شما گرم یا خنک باشد. محصولات ماست. ما در مقاله نحوه انتخاب تشک 2 بطور کامل در مورد وضعیت بدن ، نحوه خوابیدن و تشک های مناسب افراد برای حالت های مختلف صحبت کرده ایم که میتوانید از این مقاله استفاده نمایید.

تشک و روتختی

بسته به ترجیحات خواب خود، ممکن است برای راحتی بدن از تشک های فوم هوشمند، تشک های فوم و فنری و یا تشک های طبی فنر منفصل استفاده نمایید. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که تشک‌های جدیدتر که از فنرهای منفصل تولید شده اند کیفیت خواب بهتری را رقم می زنند و کمردرد را نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر کاهش می‌دهد. بخصوص اینکه با پیشرفت تکنولوژی انواع تشک های جدید با متریال مختلف تولید شده اند که همه در داشتن یک خواب خوب و ایجاد سلامت جسمی نقش موثری دارند.

با این حال، بهترین تشک برای شما احتمالاً به عوامل فردی شما مانند وزن بدن، وضعیت طبیعی خواب و اینکه آیا ترجیح می دهید روی یک سطح نرم یا سفت دراز بکشید بستگی دارد. شما همچنین باید وسایل خواب خود را بر اساس معیارهای شخصی انتخاب کنید. ملاحظات مهم برای انتخاب بهترین بالش عبارتند از سفتی، ضخامت (ضخامت) و دوام. برای ملحفه‌ها، بهترین گزینه برای شما ممکن است به این بستگی دارد که آیا ترجیح می‌دهید از ملحفه های سبک ، پلاستیکی و یا نخ و یا ابریشمی استفاده کنید. و اینکه دوست دارید شب‌ها چقدر رختخواب شما گرم یا خنک باشد.

کالای خواب

یک روتختی و کالای خواب خوب که از کیفیت بالایی برخودار باشد تاثیر بسیار بالایی در داشتن یک خواب توام با آرامش دارد. فروشگاه کالای خواب سیدخندان ، عرضه کننده انواع ملزومات محیط اتاق خواب اعم از روتختی ، تشک های طبی و فنری ، بالش الیاف و بالش پر ، پتو ، ملحفه ، انواع حوله تن پوش ست حوله استخری ، حوله حمامی و حوله دستی و … با برند های معروف ایرانی و خارجی می باشد که تمامی محصولات خود را با تضمین کیفیت و اصالت محصول به فروش می رساند.

بهداشت اتاق خواب

اتاق خواب بهداشتی نیز برای ارتقای خواب سالم بسیار مهم است. فرش و کف اتاق خود را جاروبرقی بکشید و مرتباً در فواصل زمانی نزدیک روتختی و بالش و سایر ملزومات خود را بشویید. تمیزی خود عاملی بسیار ارزشمند در ایجاد حس آرامش در فرد است. همچنین سعی کنید اتاق خواب خود را خوش بو نگه دارید تا از یک خواب خوب لذت ببرید. رعایت همین چند نکته ساده میتواند علاوه بر اینکه شما را در داشتن یک خواب خوب یاری نماید. از طرفی سلامت جسم و ذهن شما را نیز محیا می نماید.

فروشگاه کالای خواب

خرید کالای خواب با کیفیت نیز میتواند باعث ایجاد احساس رضایت از خرید و لذت از خواب همراه باشد. محصولاتی عالی از انواع برند های ایرانی و خارجی که سابقه چهل ساله فروشگاه کالای خواب موید تضمین کیفیت و اصالت محصولات ماست.

0/5 (0 نظر)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه