مقالات

نحوه انتخاب تشک

نحوه انتخاب تشک

نحوه انتخاب تشک

کارشناسان سلامت و بهداشت اعتقاد دارند که خواب خوب یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ و بهبود سلامتی ماست. و از میان کالای خواب تشک عامل بزرگی در توانایی ما برای داشتن خواب خوب است، با این حال بسیاری از مردم اهمیت آن را نادیده می گیرند و به استفاده از تشکی ادامه می دهند که حمایت و راحتی کافی را ارائه نمی دهد. نحوه انتخاب تشک طبی فنری یکی از نکات مهم و با ارزش برای داشتن یک خواب آرام است.

خرید یک تشک با کیفیت و استاندارد می تواند یک  سرمایه گذاری قابل توجه برای سلامتی باشد، و انجام این مرحله می تواند توانایی شما برای داشتن خواب بهتر را آشکار نماید. مانند هر خرید رضایت بخش، شما می خواهید مطمئن شوید که عاقلانه انتخاب می کنید.

برای کمک به شما در مورد نحوه انتخاب تشک، اطلاعات کلیدی را تک به تک تجزیه می کنیم. با استفاده از این راهنما، دانش این را خواهید داشت که بهترین تشک را با استحکام و ویژگی‌های مناسب و متناسب با نیازهای خود انتخاب و خرید کرده و شب‌ها به خواب عالی بپردازید.

خرید تشک

در تلاش هستید تا بفهمید چه تخت خوابی بخرید؟

پیدا کردن تشک مناسب می تواند احساس خوبی را در پی داشته باشد. جستجوی خود با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند وضعیت خواب، وزن بدن انجام دهید که به انتخاب بهترین تخت بر اساس همین عوامل کلیدی کمک می کند.

در کنار انتخاب تشک ، شما میتوانید از مقاله تاثیر خواب خوب برای سلامتی نیز استفاده نمایید. مجموعه نکاتی که در این دو مقاله برای شما بیان شده است میتواند به عنوان یه مشاور خوب در کنار شما باشد تا بتوانید خوابی آرام داشته و سلامت جسم و روان خود را تامین نمایید.

انواع تشک

اگر به تازگی به دنبال تشک جدید هستید، احتمالاً متوجه شده اید که تعداد گزینه ها ممکن است گیج کننده باشد. یک راه مفید برای به دست آوردن اطمینان این است که با فکر کردن در مورد انواع تشک شروع کنید. تقریباً همه تشک ها را می توان در یکی از پنج نوع فوم، فنر داخلی، هیبرید، لاتکس یا تخت هوا دسته بندی کرد. تشک های فنر متصل شناخته شده ترین هستند و به طور سنتی پایه اصلی تخت خواب ها در سراسر کشور هستند. با این حال، در سال های اخیر، انواع دیگر تشک های جدید طراحی و تولید شده اند که محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

این نوع تشک های دیگر عمدتاً با ارائه عملکرد پویاتر دامنه خود را گسترش داده اند. آنها همچنین با رشد صنعت تشک و فروش آنلاین مقرون به صرفه تر و در دسترس تر شده اند. دانستن اصول اولیه در مورد هر یک از انواع این تشک ها می تواند به عنوان پایه ای باشد که بر اساس آن می توانید به جستجوی خود برای خرید بهترین تشک متناسب خود اقدام کنید.

تشک فوم

این تشک ها کاملاً با فوم و بدون کلاف ساخته می شوند. آنها میتوانند آرامشی بالاتر از حد متوسط ​​را به بدن ارائه دهند، فشار را کاهش دهند و کاهش حرکت در هنگام را ایجاد کنند، تشک های فوم مناسب برای افرادی است که به پهلو می خوابند. در بین فوم هایی که برای تولید این تشک ها استفاده می شود، مموری فوم معروف ترین است. این فوم با حرارت بدن شکل میگیرد و قوس های ناشی از اسکلت بدن را پر میکند.

تشک فنر متصل

این تشک ها دارای یک سیستم یکپارچه مبتنی بر سیم فنر های پیچ خورده و به هم گره خورده متصل و چند لایه ای است. در حالی که سیم فنر ها در کل سطح تشک پخش شده اند، فنرهای داخلی عمودی اغلب موجب کاهش فشار می باشند. سطح تشک نسبت به تشک های فوم مسطح تر بوده و کاهش حرکتی محدودی تری دارد. متصل بودن فنرهای این تشک ها باعش شده است که تکان های ناشی از حرکت در هنگام خواب ، در کل تشک پخش شود. تشک های فنر متصل با قیمت پایین تر، در بین خریداران از محبوبیت بیشتری برخودار هستند.

تشک های هیبرید

هیبریدها یا به عبارت دیگر فنردار پددار از دو عنصر مرکزی تشکیل شده اند که یک لایه داخلی بصورت فنر و یک لایه خارجی جهت راحتی که از فوم تولید شده اند. لایه‌های بیرونی می‌توانند شامل فوم یا لاتکس باشند، و حتی گاهی اوقات شامل یک لایه کوتاه‌تر از سیم‌ فنرها (به نام میکرو کویل) هستند. این تشک ها ترکیبی از شکل پذیری و آرامش را با حفظ انسجام تشک ارائه می دهند و با توجه به نحوه ساخت و ترکیب میزان فوم و فنر بندی آن می توانند در هر موقعیتی مناسب باشند.

تشک لاتکس

زمانی که تمام لایه های تشک با لاستیک لاتکس ساخته می شود، آن را تشک تمام لاتکس یا تشک واقعی لاتکس می نامند. برای سادگی متن، ما فقط از اصطلاح تشک لاتکس استفاده می کنیم. تشک های لاتکس دوام درجه یک را همراه با راحتی خواب عالی را ​​ارائه می دهند. هنگامی که تشکی با لاتکس طبیعی و ارگانیک ساخته می شوند، در میان خریدارانی که دوستدار  محیط زیست هستند، به عنوان بهترین انتخاب از محبوییت بالایی برخوردار است.

تشک های بادی

تشک های بادی با یک محفظه هوایی به عنوان قسمت داخلی و اصلی ساخته می‌شوند. یک پمپ باد که توسط یک تلفن هوشمند یا کنترل از راه دور کنترل می شود در تشک تعبیه شده است تا هوا را با فشار یک دکمه، اضافه یا خارج کند و حداکثر انعطاف پذیری را به تختخواب ها ارائه می دهدتشک های بادی از محبوبیت بالایی برخوردار هستن زیرا ، زیرا هر طرف آن را می‌توان با فشار دلخواهی میزان سفتی یا نرمی آن را تنظیم کرد.

نحوه انتخاب تشک

استحکام تشک

راحتی یک شاخصه ذهنی است، به این معنی که پیدا کردن تشکی که بر اساس علایق شخصی برای شما مناسب باشد بسیار مهم است. سفتی معیاری است که نشان می دهد یک تشک چقدر سخت یا نرم است. برای مقایسه گزینه ها، از مقیاس سفتی 1-10 استفاده می کنیم. این کار کاملاً علمی نیست، اما کمک می کند که تشک چه میزان نرمی یا سختی دارد و برای چه کسی مناسب است.

درجه استحکام سطح استحکام مناسب برای
2 فوق العاده نرم افراد زیر 60 کیلوگرم
3 نرم افراد زیر 60 کیلوگرم
4 نرم متوسط افراد زیر 60 کیلوگرم و افراد زیر 100 کیلوگرم
5 متوسط افراد بین 60 تا 110 کلیوگرم
6 سفت متوسط افراد بیشتر از 100 کلیوگرم
7 سفت افراد بین 110 تا 130 کلیوگرم
8-9 بسیار سفت افراد بالای 130 کیلوگرم

 

در حالی که نمودار لیست افرادی را که اغلب از یک سطح استحکام خاص سود می برند، فهرست می کند، به یاد داشته باشید که راحتی معیاری ذهنی است. برخی افراد فقط تشک نرم یا سفت‌تری را ترجیح می‌دهند یا ممکن است عوامل دیگری مانند کمردرد یا درد لگن داشته باشند که بر احساس درست انتخاب کردن تشک تأثیر می‌گذارد.

اگر مطمئن نیستید که چه سطح سفتی تشک برای شما مناسب است، چند راه برای کمک به شناسایی بهترین حالت وجود دارد:

وزن و موقعیت خواب خود را در نظر بگیرید تا محدوده را کاهش دهید.

به این فکر کنید که آیا هنگام استفاده از تشک فعلی خود در خانه و یا اگر اخیراً در هتل اقامت کرده اید، آرزوی تشک سخت یا نرم تر را داشته اید ؟

به عنوان مرجع، بیشتر تشک های هتلی متوسط ​​تا نرم متوسط بیشترین جذابیت را در بین افراد دارند. به عنوان یک ماموریت تحقیقاتی از یک فروشگاه تشک محلی دیدن کنید. و در صورت امکان چند تشک را امتحان کنید. اطمینان حاصل کنید که حداقل 10-15 دقیقه روی تشک بمانید تا واقعاً راحت بودن را ارزیابی کنید.

نحوه انتخاب تشک

دلایل بالقوه بی شماری برای کمردرد وجود دارد، اما تشک غیر استاندارد و قدیمی یکی از عواملی است که نباید دست کم گرفت. امروزه تولید تشک طبی استاندارد  بر اساس اصول علمی ، شناخت کافی آناتومی بدن و بکارگیری فنربندی منفصل تولید و عرضه می شود. در افرادی که مشکل کمر ندارند، تشک طبی فنری مناسب ممکن است از بروز درد جلوگیری کند و در افرادی که از قبل مشکلات کمر دارند، این نوع تشک ها ممکن است با پوشش نقاط منحنی به راحتی بدن و داشتن خوابی توام با آرامش کمک کنند.

نحوه انتخاب تشک

انتخاب بهترین تشک برای کمردرد به معنای در نظر گرفتن ماهیت آن درد در کنار سایر نیازها و ترجیحات تشک است. برخی از کمردردها کوتاه مدت هستند و به طور ناگهانی بروز می کنند. این به عنوان کمردرد حاد شناخته می شود. در موارد دیگر، این درد در مدت طولانی ادامه دارد و به عنوان کمردرد مزمن شناخته می شود. مشکلات کمر می تواند به صورت حاد شروع شود، مانند آسیب دیدگی، و تبدیل به کمر درد مزمن شود.

یک فرد مبتلا به کمردرد حاد ممکن است فقط نیاز به تسکین موقت از تشک خود داشته باشد. این ممکن است به معنای استفاده از بالش های اضافی یا تنظیم وضعیت خواب آنها باشد. برای کمردرد مزمن، ممکن است به اقدامات مهم تری نیاز باشد، مانند انتخاب تشکی که سفت تر یا نرم تر باشد. یافتن سطوح مناسب جهت راحتی کمر و همچنین کاهش فشار می تواند به شکل گیری صحیح ستون فقرات در طول خواب کمک کرده و در نتیجه کاهش درد را به همراه داشته باشد. تشک مطلوب ممکن است به جایی که فرد کمردرد را تجربه می کند نیز بستگی دارد.

درد پایین کمر

درد پنج مهره پایینی (L1-L5) ناحیه کمر را تحت تأثیر قرار می دهد. این شایع ترین نوع کمردرد و یکی از دلایل اصلی مراجعه افراد به پزشک است. این ناحیه پشت در برابر خم شدن و پیچ خوردگی آسیب پذیر است که می تواند به عضلات و خود ستون فقرات نیز آسیب برساند.

گذراندن ساعت های زیاد در وضعیت بد خوابیدن ، شکل ناصحیح نشستن روی صندلی ، برداشتن لوازم و واسیل در حالت غیر ایمن و غیر استاندارد می تواند باعث کمردرد شود. برای افرادی که به پهلو می‌خوابند، اگر شانه‌ها و لگن‌ها توسط تشک کاور نشوند، این اتفاق می‌تواند رخ دهد و کل ستون فقرات را از بین ببرد. برای افرادی که به پشت و معده می خوابند، ممکن است تشک بسیار نرم یا سفت بر کمر تاثیر داشته و بر انحنای طبیعی ستون فقرات کمری فشار وارد کند.

کسانی که به پشت و شکم می‌خوابند باید به دنبال تخت‌هایی سفت تا خیلی سفت باشند که فقط دارای سطحی صاف و منطبق باشند. به طور کلی، افراد باید به دنبال تشک‌های نرم تا متوسط ​​سفت باشند که بتوانند نقاط ضربه آن‌ها را کاهش دهند.

تاثیر تشک در کاهش کمردرد

درد میانی و فوقانی کمر بسیار کمتر شایع است. آناتومی در این مناطق پایدارتر است و احتمال رگ به رگ شدن و کشیدگی ناشی از حرکات پیچشی را کاهش می دهد. درد در این نواحی می تواند با مشکلات جدی تری مرتبط باشد و باید توسط پزشک بررسی شود.

در برخی موارد، وضعیت نامناسب می‌تواند تنش نامناسبی را در قسمت میانی یا بالای کمر ایجاد کند. تشک فشار آور که به تراز ستون فقرات کمک می کند می تواند خطر این نوع درد را کاهش دهد. داشتن یک بالش باکیفیت با حجم مناسب نیز می تواند تضمین کند که گردن و ستون فقرات بالایی از حمایت کافی برخوردار هستند.

ما در کالای خواب سیدخندان در کنار فروش انواع کالای خواب ، روتختی ، پتو ، بالش ، تشک ، حوله و غیره ، به دنبال تامین سلامتی شما مشتریان محترم هستیم. عرضه انواع محصولات استاندارد در این فروشگاه ، میتواند رضایت از خرید شما را تامین نماید.

0/5 (0 نظر)
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه